Sandėlių valdymas leidžia minimizuoti įšaldytas apyvartines lėšas, užtikrinti užsakymų įvykdymą laiku. Šiuolaikinių technologijų (mobilūs įrenginiai, brūkšniniai kodai (bar), RFID) panaudojimas leidžia daug greičiau atlikti reikalingas operacijas sandėlyje, sumažinti informacijos įvedimo laiką, palengvinti atsargų valdymą. Sandėlių valdymas apima visų duomenų, susijusių su atsargų judėjimu, fiksavimą, lydinčių dokumentų įvedimą ir saugojimą.

 

Kas yra sandėlio valdymas ir kam jis reikalingas?

 

Sandėlio valdymo sistema yra programinės įrangos tipas, kuris stebi ir kontroliuoja kasdienes operacijas sandėlyje. Sistemos modulis padeda užtikrinti, kad inventorius būtų gaunamas, saugomas, parenkamas, supakuotas, išsiųstas ir papildytas efektyviausiu būdu. 

Bet kuriuo metu sandėlyje atliekama daugybė skirtingų operacijų – priėmimas, sandėliavimas, skynimas, pakavimas, komplektavimas, ženklinimas etiketėmis ir siuntimas. Kai visos šios funkcijos atliekamos vienu metu (ir skirtingose ​​fizinėse sandėlio vietose), jos gali lengvai išsijungti, prarasti informaciją arba atsirasti klaidų. Šie veiksmai tik dar labiau paaštrėja, kai įmonės stebi ir valdo šią veiklą rankiniu būdu arba naudoja rašiklius ir popierinius apskaitos ir įrašų tvarkymo metodus.

Sandėlio valdymo sistema to neleidžia, nes ji yra vienas tiesos ir organizavimo šaltinis. Naudojant programinę įrangą Terra ERP ir automatizavimą, užtikrinama teisingas veiklų vykdymas sandėlyje, kad kiekviena operacija būtų atliekama sinchroniškai ir maksimaliai efektyviai. 

 

Ką apima sandėlio valdymas?

 

Sandėlio valdymo modulis koordinuoja veiklą, kuri vyksta sandėlyje. Ši veikla gali apimti kelis skirtingus gamybos valdymo ir tiekimo grandinės vykdymo proceso etapus. Kartu su šiuo moduliu veikia ir kiti moduliai:

  • Atsargų valdymas. Sandėlio valdymo modulis suteikia pilną atsargų vaizdą. Naudojant sistemą geriau matoma, kur yra atsargos sandėlyje, taip pat kur jos gabenamos. Šis matomumo lygis leidžia gauti duomenis realiuoju laiku ir priimti labiau pagrįstus sprendimus, kai kalbama apie atsargas.  
  • Užsakymo procesas. Naudojimas supaprastina užsakymų surinkimą ir pakavimą. Modulis optimizuoja vykdymo procesą, kad sandėlio darbuotojai galėtų tiksliau ir efektyviau atrinkti reikiamas prekes. Rezultatas – greitesnis įvykdymas, mažiau klaidų ir daugiau patenkintų klientų.   
  • Priimamų/išvežamų prekių valdymas. Rankiniu būdu sekti atsargas, kurios įeina ir išeina iš sandėlio, gali užtrukti ir nuobodžiai. Naudodama sandėlio valdymo sistemą, darbuotojai gali geriau valdyti atsargas gavimo, rinkimo, pakavimo ir siuntimo metu. Tai padeda prižiūrėti, kur yra atsargos tiekimo grandinėje ir vykdymo procese, todėl aiškiau matoma, kada nustatyti pertvarkymo taškus, kad nepritrūktų tam tikros prekės.  
  • Sąveika su esamomis ir senomis sistemomis. Technologiją palaikanti gamybos valdymo sistemą turėtų būti integruota su esama technologijų rinkiniu. Sujungus įvairius sprendimus (pvz., klientų aptarnavimo pagalbos tarnybą, el. prekybos svetainę, rinkodaros platformas ir kt.), verslo operacijos gali vykti sklandžiau, pasiekti tikslesnius duomenis ir užtikrinti sklandesnę klientų patirtį.  
  • Duomenų analizė. Teikia realaus laiko duomenis apie sandėlį, atsargas, užsakymus ir kt. Šis ataskaitų teikimo lygis padeda stebėti verslo pulsą, nustatyti galimas problemas ar pažeidimus ir stebėti KPI, pvz., gavimo efektyvumą, pasirinkimo tikslumą, užsakymo ciklo laiką, užsakymų užpildymo greitį ir kt.

 

 

Nauda

 

Sandėlio valdymo modulis padeda automatizuoti sandėlio procesus, o tai pagerina darbo eigą, padidina efektyvumą ir produktyvumą. Informacijos srauto supaprastinimas pašalina varginančias, daug laiko reikalaujančias ir pasikartojančias užduotis. Geresnės įžvalgos ir informacija užtikrina didesnį prognozavimo tikslumą, išmanesnį atsargų valdymą ir paprastesnę tiekimo grandinę. Rankiniai procesai užima daug laiko, nuobodūs ir dažnai atsiranda klaidų. Naudojant Terra ERP sprendimą pagerinamas atsargų valdymas ir sekimas, neatsižvelgiant į vietą. Turint visą informaciją vienoje sistemoje, lengviau prognozuoti paklausą ir likučius sandėlyje.

Duomenų naudojimas prognozėms gali padėti visada išlaikyti optimalų atsargų lygį. Įmonės, turinčios kelis sandėlius, taip pat gali lengvai sekti atsargas tarp sandėlių skirtingose ​​vietose.

Terra ERP programinė įranga gali padėti automatizuoti tokius procesus kaip prekių papildymas, aktyviai įspėti apie mažą atsargų lygį, sekti užsakymus ir valdyti gaunamas bei išeinančias atsargas. Taip pat gaunama prieiga prie informacijos realiuoju laiku.

Sandėlio valdymo sistemos modulis gali padėtis paskirstyti reikiamas užduotis tinkamiems darbuotojams tinkamu laiku, atsižvelgiant į darbuotojų įgūdžių lygį, artumą prie įrangos, sandėlio ir turimas sandėlio užduotis.

Vienas iš reikšmingiausių privalumų, kurį gali duoti sandėlio valdymo sistema didinant darbo jėgos panaudojimą, yra sutrumpintas fizinio darbo laikas konkrečiai užduočiai atlikti sandėlyje. Sistema gali padėti nukreipti darbuotojus į labiausiai paveikiamas užduotis, kartu surandant geriausią darbuotoją tam tikrai veiklai.

Dėl sandėlių pobūdžio atsargos nuolat juda. Daiktai keliauja įvairiomis kryptimis, nesvarbu, ar jie atvyksta, yra atsargų, ar išvyksta, todėl procesas gali būti sudėtingas. Terra ERP naudojimas gali padėti sekti atsargų produktus, kurių apyvarta greičiausiai yra, kad būtų galima juos efektyviau saugoti ir iki minimumo sumažinti prastovos laiką.

Gamybos valdymo sistema leidžia sandėlyje naudoti kitas automatizavimo technologijas ir integruoti jas į tą pačią sistemą. Mobilieji įrenginiai gali padėti pereiti nuo popierinio darbo prie elektroninio darbo, automatizuojant vidines darbo užduotis. Tai supaprastina operacijas, padidina mastelį ir užtikrina duomenų tikslumą. Mobilusis ryšys su sistema gali pagerinti įvesties procesą, suteikiant prieigą per nešiojamus mobiliuosius įrenginius.


Sandėlio valdymo funkcionalumas
  • sandėlių tipų nustatymas;
  • sandėlio apskaita (sandėlio apskaitos programa);
  • atsargos procento valdymas;
  • nepanaudoto kiekio grąžinimas į sandėlį iš gamybos;
  • žaliavų kortelių vedimas ir valdymas;
  • užsakymų iš tiekėjų valdymas;
  • pirkimo dokumentų įvedimas;
  • žaliavų judėjimo iki gamybos sekimas;
  • žaliavų rezervavimas gamybos užsakymams;
  • brūkšninių kodų (bar) priskyrimas supakuotai produkcijai;
  • gatavos produkcijos pajamavimas sandėlyje;
  • pardavimo dokumentų išrašymas;
  • parduotos produkcijos automatinis nurašymas iš produkcijos sandėlio (sandėlio valdymo programa);
  • žaliavų, produkcijos judėjimai vidiniuose padaliniuose (sandėliuose, sandėlio programa), vidiniai perdavimo dokumentai;
  • sandėlio likučių peržiūra ir inventorizacija.